6 Haziran 2009 Cumartesi

Yeniden yapılanma planları

Akşam yemeğinde AJ'i dinlerken, dalıp gitmişim. Cuma akşamı çıkmadan önce dokuzuncu kattaki kızı gördüm. Yanında bir kadın vardı ve kadın tutup bizim kızı yanağından öptü! Nasıl bir iş dünyasında yaşadığımıza dair düşüncelere dalmıştım. Nesi var bu kadınların? Onca erkek nereye gitti? Neden sadece kadınlar böyle de erkekler sadece bir araya gelip playstation oynamaktan ileri gitmiyor? İnsanlıkta bir problem mi var? Seri düşüncelere dalmak fena. Çağrışımlarla gelebileceğiniz nokta Afrika'daki erkeklerin avdan sonra ne yaptıklarını düşünmeye bile geliyor ve oradan Hollywood'a geçiyor: İki kovboy n'apar?

Sadece bir yanaktan öpücükten bunları nasıl çıkartıyorsunuz diyenlere ise bir cevabım var: Bir bakıştan bile neler çıkarttığınızı ne çabuk unuttunuz.

Aaah. En iyisi reklam ajanslarının problemlerine geri dönmek. Nerede kalmıştık AJ?

Hah! CD'nin ardından şöyle bir operasyonel çözüm öneriliyor: Neden bir tane CD ile çalışıyoruz. Gruplara bölünelim. Birkaç CD olsun, ekiplerini kendileri kursun.

Yıl 2009 sevgili okurlarım ve reklam ajansları hala 'yeniden yapılanmaya' devam ediyor (Bunun nesi anormal, neredeyse tüm şirketler yeniden yapılanmaya gidiyor diyorsanız... O başka.) İnanın şu anda ajans içinde çalışmakta olan herhangi iki hergelenin de bir araya geldiğinde 'haydi gel kendi ajansımızı kuralım' diye sohbete başladığını yılın her vaktinde görebilirsiniz.
Sanırım içinde bulunduğumuz ülke ile ilgili bir problem var burada. Herhangi bir iş dalının yayılması o kadar basit ki bu topraklar üzerinde. Üstelik insan kaynağı da bol olduğu için birileri eleman bulmakta zorlanmıyor.
Bölünerek çoğalma ile sonuçlanan bir hastalık işte. Fakat bu gelen paranın her seferinde bir kademe azaldığını göz ardı ediyorlar. Problem de buradan çıkıyor: Bir petrol kuyusundan çıkan şeyi en fazla kaç kişi bölüşebilir?

Kendi ajansını kurmak, neredeyse her reklamcının hayalidir. Peki bu hayaller gerçek olur mu? Elbette hepsi için değil. Kimi yabancı ortaklara kızıp kendi ajansını açar, kimisi 'benim adım duyulmalı' diyerek bir ajans kurar, kimisi de 'abi iyi para var bu işte yaa, niye başkasına kazandıralım' cümlesi ile birlikte kurmaya kalkar. İşin garibi, bunların hepsi bir şekilde yolunu bulur tabii. Bulamayanları bohem tatil yörelerinde arayabilirsiniz.

AJ'nin CD olacağına dair bir fikre kapılıyorum bir anda. Eğer ajans içerisinde yeniden yapılanma olacaksa, bunun en azından bir kısmının içeride halledilmesi lazım. Bunun için de en güçlü aday bizim AJ. Peki CJ? O herifi CD olarak görürsem ya bu işi bırakırım ya da ajansın içinde her türlü rezilliği çıkartırım.

Hiç yorum yok: