25 Kasım 2009 Çarşamba

teknoloji ve reklam (bu konuya da sık sık döneceğiz)

Hani şu teknolojiden medet umanlar var ya: Bitiyorum bu insanlara. Bunları dinlediğinizde fonda çalan müziğin aslında 'bir hit olmak üzere tasarlanmadığını' anlatırlar size: Yemek müziği. Ardından dünya çapında hit şarkı üretmek için formüller olduğuna ve hatta notaların öncelikle 'hit maker' adlı bilgisayar programına bir kere dinletilmesi gerektiğini düşünürsünüz.
Bu insanlar bir gün gerçekten 220 yıl yaşayacaklarını falan düşünürler ve nedense bu 220 yıllık buluşun kendileri ölmeden önce bulunup, paketlenip marketlerde satışa sunulacağını veya bir USB girişinden vücutlarına aktarılacağını düşünürler.
Küresel ısınma üzerine de garip bilgileri vardır ve hepsi 'bilimseldir'. Sakın yanlış anlamayın. Reklamcılar da en çok okunan, en çok izlenen reklam formülleri üretirler ve fakat bu formüller aynı zaman diliminde bir yerlerde varken, koskoca ajansların koskoca sıçışlardan kendilerini kurtaramadığı gerçeğini göz ardı ederler.

Son zamanlarda bu tipleri 'live' yakalayamıyorum. Genelde televizyonda banttan yayında falan yakalıyorum. Karşılarına geçip çok soru sorasım var. Bunlardan birkaç tanesi bizim ajansta çalışıyor ama nedense ben yanlarına geldiğimde susuyorlar. Ben de dedikodu sütunlarında 'geri kafalı' olarak bahsediliyorum.
Be adam! Madem bunun kuralları belli, o zaman neden 'strateji geliştireceğim' diye kıçını yırtıyorsun?

Haa, eğer 'bu bilgiler dünyada var fakat belirli bir zümrenin kullanımına açık bilgiler olarak İsviçre'de güvenli bir kasada saklanıyor' demeye devam ediyorsan, ben seni hiç kesmeyeyim, direkt olarak canlı yayına bağlayayım da, şu 220 yıllık ömrün boyunca izleyip eğlenecek kendine ait bir görüntün olsun bu dünyada. Hani yaşlanınca insanın stres sahibi olmaması gerekiyor ya... Ondan yani. Başka bir şeyden değil.

Hiç yorum yok: