2000'lerin başında, çılgın birkaç yazılımcı-reklamcı karışımı tip, oturup reklamları formülize etme çalışmalarına başladılar. Dertleri, şimdiye kadar başarıya ulaşmış reklamların kodunu çizerek bir formül çıkartmak ve bundan sonra gelecek brief'lerin hepsini bu denkleme yerleştirip ona göre yeni bir kod çıkartmaktı. Başarıya ulaştılar. Artık her kampanyayı bu formüle göre tasarlıyorlar. Şey, yani, o kodları anlayıp bunların gerçek hayattaki karşılığını bulabilecek kreatif ekibi bulurlarsa tasarlattıracaklar fakat böyle bir kreatif ekip yok. O yüzden şimdi de kreatif ekipleri robotlaştırmaya çalışıyorlar. Ona briefi vereceksin, o sana çıktıları verecek!
Onlara bakınca robotlarla uğraşan insanları görüyorum. İnsana benzer bir robot yapıyorlar fakat alet sıçmadığı için, asla insan psikolojisine bürünemiyor. Buradan da anlıyoruz ki, eğer sıçamıyor olsaydık, dünyada hiçbir şey gerçekleşmezdi.
Bazen insanlık gerçekten de haddini aşıyor.
4 Aralık 2009 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder